Classement des compagnies aériennes
21 place
Finnair
4.38
Finnair
Commencer l'évaluation: 19 Marss, 2013
Total de votes: 714
Critères évalués: 32 410
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Informations de base
Informations de base
Pays: | Finlande |
Année de création: | 1923 |
Code IATA: | AY |
Code ICAO: | FIN |
Code numérique: | 105 |
Contacts de la compagnie aérienne
Site officiel: | www.finnair.com |
Adresse: | |
Numéro de téléphone: | +35 (86) 00 140 140 |
Fax: | +35 (89) 818 77 07 |
Array: | [email protected] |
Flotte aérienne: Airbus A330-300, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A319, Airbus A350-900, Airbus A321-231, Embraer 190
COMMENTAIRES SUR LA COMPAGNIE AÉRIENNE (3)
Alain Giordano
25 Décembre, 2018
La pire compagnie qui soit. Bagages livrés 4 jours après le vol. Pas de réponse aux courriers, ni au médiateur de la république. A éviter à tout prix
Laurence Bencte
22 Août, 2018
Le 27/07/2018, nous devions partir à Helsinki depuis Nice avec finnair, ouverture des comptoirs , avion surbooké, au comptoir des doléances, on nous propose un avion avec escale 3h plus tard( nous étions déjà là depuis 2h30) pour un séjour de 5 jours et un vol de 3h, bien évidemment, nous refusons, atterrés. Et là, on nous annonce, une compensation financière ( nous étions choqués, et avons laissés nos coordonnées), depuis plus de 15 jours, plus de son ni d images, une fois seulement, pour nous traiter de menteurs selon l’hôtesse de l aéroport de Nice, qui ne nous a en aucun cas tenu le discours de la compensation financière.
Trop forts finnair, merci et bravo pour votre tour de passe , passe, un grand merci aussi, à votre service commercial de paris !!
Hana Simralova
28 Fevrier, 2018
Flight AY5529 London to Phoenix with 2.5 hours delay :( terrible very small airplane do not recommend for 10 hours flight...no more with this company, thanks ( date Feb 28, 2018 )